NORD C2D, organy elektroniczne
cena na telefon zapytaj
2 zestawy prawdziwych drawbarów dla każdego manuału, niezwykle realistyczne symulacje wirnikowych organów B3, tranzystorowych modeli Vox i Farfisa oraz oparte na próbkach przepiękne brzmienia organów piszczałkowych czynią z Nord C2D wyjątkowy, przenośny instrument organowy.
NAJWAŻNIEJSZE FUNKCJE:
- ++ Symulacja organów wirnikowych B3,
- ++ Symulacje organów tranzystorowych Vox i Farfisa,
- ++ Barokowe organy piszczałkowe,
- ++ Symulacje głośnika obrotowego i wzmacniacza,
- ++ Efekty Delay, Drive, korektor EQ i Pogłos,
- ++ Dwa manuały, 61 klawiszy typu waterfall,
- ++ Dwa zestawy drawbarów [regulatorów paskowych] dla każdego manuału,
- ++ Panel sterowania presetami drawbarów po stronie lewej ręki,
- ++ 11-pinowe wyjście Leslie,
- ++ Niewielka waga [16 kg].
Organy wirnikowe [Tonewheel]
Model B3 dostępny w Clavia Nord C2D to rezultat ponad dziesięcioletniego okresu, w którym udoskonalano symulacje organów wirnikowych przy pracy najpierw nad modelem Nord Electro a później nad nagradzanymi organami Combo Nord C1 oraz Nord C2. Projektanci dokładnie przeanalizowali sygnały z każdego z 91 obrotowych dysków znajdujących się w kilku oryginalnych instrumentach i poświęcili lata na zbadanie wszystkich szczegółów, które odgrywają tak istotną rolę w brzmieniu klasycznych modeli.
Twórcom udało się wiernie oddać sposób reakcji instrumentu na zmianę parametrów na pulpicie i zachowanie organów w czasie gry na żywo. Idealnie odwzorowano także zjawisko wzajemnego podkradania energii przez wirniki i wynikający z tego efekt nieznacznej kompresji, dzięki której organy brzmią tak absolutnie przepięknie. Wybrać można spomiędzy czterech wersji organów wirnikowych: od wysłużonego modelu z zaawansowanymi przesłuchami, do czysto brzmiącego egzemplarza, który właśnie opuścił fabrykę.
Klik, Percussion i Wibrato
W Nord C2D udoskonalono funkcję symulacji charakterystycznego kliku mechanicznego, jakże istotnego składnika brzmienia klasycznych organów wirnikowych, którego poziom można dostosować do własnych potrzeb.
Wibrato i chorus uzyskane za pomocą skanera [obrotowy kondensator] i jego analogowy układ zostały poddane modelowaniu cyfrowemu, by uzyskać równie realistyczne efekty jak w przypadku wirników. Nord C2D posiada prócz tego replikę układu percussion o poszerzonym zakresie kontroli nawet przy grze prawie legato.
Pełna kontrola
Kiedy możesz aktywnie używać dwóch zestawów drawbarów dla każdego manuału a pod lewą ręką masz nowy panel zmiany presetów dla drawbarów, gra staje się samą radością. Nowy panel zmiany presetów pozwala na szybkie przełączanie między ustawieniami dla drawbarów. Możesz tez zapisać 3 własne ustawienia dla każdego manuału.
Zamontowana w Nord C2D klawiatura typu waterfall o ultra-szybkiej reakcji i pewnej akcji oddaje wrażenie gry na oryginalnym, klasycznym instrumencie. Dla większej wygody panel sterowania i górny manuał zostały lekko pochylone w stronę grającego, a panel między manuałami ma gładką powierzchnię co ułatwia przesuwanie rąk w czasie gry.
Organy piszczałkowe
Pierwowzorem organów kościelnych z C2D są pieczołowicie wybrane organy z okresu Baroku o przepięknym brzmieniu i szerokiej gamie ekspresji. Nie szczędzono wysiłków, by z wykorzystaniem najnowszych technik próbkowania, uzyskać najszerszą i jak najbardziej zróżnicowaną paletę barw, która zadowoli współczesnych organistów.
Rejestry i połączenia
Każdy z dwóch manuałów w organach piszczałkowych wyróżnia się innym charakterem brzmienia. Sekcja Główna [dolny manuał] brzmi dostojnie a sekcję Echa [Swell] na górnej klawiaturze cechuje bardziej stonowana barwa. Połączenia [couplers] służą do łączenia rejestrów z obu manuałów i po wciśnięciu klawiszy jednej klawiatury możemy jednocześnie uruchomić rejestry drugiego manuału albo pedału - podobnie jak ma to miejsce w prawdziwych organach piszczałkowych. Sekcja Pedału wyposażona została w trzy rejestry basowe, które użytkownik może uruchomić z poziomu dolnego manuału, o ile podłączy pedał Nord Pedal Keys 27 [akcesoria], lub klasyczny 30-nutowy pedał cyfrowy [opcjonalnie].
Dodatkowo wraz z trzema połączeniami unisono, typowymi dla organów z dwoma manuałami, w organach C2D znaleźć można funkcję połączeń między trzema oktawami i specjalną funkcję łączenia Pedału z lewą częścią klawiatury Głównego manuału.
Układ rejestrów i połączeń
Swell [Manuał II]
- + Fugara 8
- + Rohrflöte 8
- + Principal 4
- + Spitzflöte 4
- + Nasat 3
- + Flöte 2
- + Vox Celeste
- + Scharf II-III
- + Oboe 8
Great [Manuał I]
- + Principal 8
- + Gamba 8
- + Gedackt 8
- + Octava 4
- + Rohrflöte 4
- + Qvinta 3
- + Octava 2
- + Mixtur III-IV
- + Trumpet 8
Pedal
- + Subbas 16
- + Fagot 16
- + Gedackt 8
Couplers [Połączenia]
- + PED/GR. Low
- + SW 16/GR
- + SW/GR
- + Swell 16
- + Swell 4
- + SW/PED
- + GR/PED
Pedał Swell i tremulant
Kluczowym składnikiem barwnego brzmienia organów piszczałkowych jest regulator pozwalający organiście uchylać żaluzje szafy z piszczałkami Echa [pedał Swell], przez co może on zwiększać lub zmniejszać siłę głosu i wpływać na dynamikę tej sekcji. W Nord C2D funkcja działa dokładnie tak samo jak w prawdziwych organach. Kolejnym nieodzownym elementem kształtującym brzmienie organów piszczałkowych jest tremulant, funkcja wprowadzająca niewielkie i bardzo szybkie fluktuacje głośności, co powoduje, wibrowanie dźwięku. W Nord C2D do wyboru są dwie prędkości tej funkcji i trzy regulowane poziomy głębokości zakłócenia.
Vox i Farfisa
Na pokładzie Nord C2D znajdziemy wierne symulacje brzmienia dwóch popularnych modeli organów tranzystorowych z lat 1960 o potężnym i dzikim brzmieniu generowanym przez układ dwunastu oscylatorów. C2D zapewnia taką samą charakterystykę dynamiczną i unikalne brzmienia jak w oryginalnych instrumentach.
Organy Farfisa Compact Deluxe, uznawane za „matkę organów tranzystorowych” wyposażono w matryce połączeń i rozbudowany układ filtrów, które zapewniają masywne, głębokie brzmienie. Vox Continental to bardziej wyrównane brzmienie, ale nadal z bardzo intensywną nutą.
Tak jak organy wirnikowe, tak i oba modele organów tranzystorowych mają swój własny, wyjątkowy charakter brzmienia. Gdy dodasz do tego dostępne w Nord C2D symulacje głośników i trochę przesterowania, ustawisz korekcję, finalne brzmienie bez wątpienia „rozpali Twój ogień”.
Efekty
Hipnotyzujące brzmienie głośnika obrotowego [Rotary Speaker] rozpraszającego dźwięki w pomieszczeniu to nieodzowny element całości brzmienia organów wirnikowych. Nord C2D wyposażono w 2 rożne symulacje głośników obrotowych, jedną opartą na brzmieniu modelu 145 [dostępna także w Nord C2] i zupełnie nową symulację klasycznego modelu 122.
Dostępne są trzy prędkości obrotowe - Stop, Slow i Fast, które można kontrolować za pomocą przycisków na pulpicie, opcjonalnego przełącznika nożnego bądź kontrolera Nord Half-Moon [akcesoria]. Aby dźwięki brzmiały z jeszcze większym pazurem można uruchomić udoskonaloną symulację przesterowania [overdrive].
Oczywiście możesz podłączyć Nord C2D do zewnętrznej kolumny z głośnikiem obrotowym korzystając ze standardowego, 11-stykowego, wysoko-napięciowego złącza Leslie lub wyjścia na złączu jack 6,3 mm o wysokim poziomie.
Oprócz modelu Rotary Speaker w Nord C2D znajdują się świetne, dające masę przesterowania symulacje wzmacniaczy gitarowych Twin i JC, które świetnie sprawdzą się z organami B3, Farfisa lub Vox. Zestaw efektów pokładowych Nord C2D uzupełniają 3-pasmowy korektor, feedback delay z funkcją nabicia tempa i kilka rodzajów pogłosu.
Więcej możliwości
Pedał ekspresji [Swell Pedal] to absolutnie niezbędny kontroler, który warto podłączyć do wszelkiego typu organów. Do Nord C2D możesz podpiąć dowolny, wysokiej jakości pedał ekspresji.
Organy dwu-manuałowe są niekompletne, jeżeli nie da się zagrać nut basowych za pomocą klawiatury nożnej. Nord C2D wyposażono w dwa, dodatkowe drawbary dla sekcji basowej z wyborem barwy: klasyczne organy wirnikowe, brzmienie basów z organów kościelnych lub bas syntetyczny oparty na kultowym modelu starego syntezatora. Partie basowe można odegrać za pomocą pedału basowego MIDI podłączonego do dedykowanego gniazda MIDI Bass Pedal lub korzystając z funkcji podziału klawiszy dla dolnego manuału.
Złącza MIDI zamontowane w Nord C2D pozwalają na kontrolę innego sprzętu MIDI lub połączenie z komputerem lub sekwencerem, przy czym dane z górnego i dolnego manuału oraz dodatkowego sterownika nożnego można transmitować na osobnych kanałach MIDI.
Specyfikacja może ulec zmianie. Steinway, Wurlitzer, Hohner, Clavinet, Farfisa i Vox to marki handlowe niepowiązane z firmą Clavia i zostały wymienione w opisie wyłącznie jako referencje brzmieniowe. Markę Leslie wymieniono w celu opisu standardu złącza.
DANE OGÓLNE:
- Regulacja głośności Master Level Control,
- 2 zestawy drawbarów dla każdego manuału,
- Drawbary sekcji nożnej [Pedal],
- 126 komórek do zapisu brzmień,
- Tryb Live.
- Klasyczne brzmienia modeli Tonewheel Organ, Vox Continental i Farfisa z pełną polifonią,
- Organy piszczałkowe [Pipe Organ] w stylu barokowym, 21 rejestrów Polifonia zależy od liczby wykorzystanych rejestrów,
- Modele basowe [organy wirnikowe, bas syntetyczny i bas organów piszczałkowych],
- 6 presetów Drawbar dla każdej komórki pamięci,
- Sekcja regulacji Percussion,
- Sekcja ustawień efektów Vibrato/Chorus/Tremulant.
Swell [Manuał II]
- Fugara 8
- Rohrflöte 8
- Principal 4
- Spitzflöte 4
- Nasat 3
- Flöte 2
- Vox Celeste
- Scharf II-III
- Oboe 8
- Principal 8
- Gamba 8
- Gedackt 8
- Octava 4
- Rohrflöte 4
- Qvinta 3
- Octava 2
- Mixtur III-IV
- Trumpet 8
- Subbas 16
- Fagot 16
- Gedackt 8
- PED/GR. Low
- SW 16/GR
- SW/GR
- Swell 16
- Swell 4
- SW/PED
- GR/PED
- 3-pasmowy korektor,
- Efekt Overdrive,
- 3 Symulacje Głośników - w tym dwa modele głośników obrotowych [122, 122 zamknięty i 145] z wyborem prędkości [slow - stop - fast],
- Delay - z ustawieniem feedback i nabiciem tempa,
- Efekt pogłosu [Reverb] - 6 algorytmów.
- 2 klawiatury po 61 klawiszy, pół ważone typu waterfall.
- Wyjście słuchawkowe Stereo - złącze stereo jack 6,35 mm,
- 2 liniowe wyjścia audio [kanał prawy i lewy: L i R] - jack 6,35 mm, niesymetryczne,
- Wyjścia High Level:
- 11-stykowe złącze Leslie standard,
- Jack 6,35 mm.
- Wejście Monitor - stereo jack 3,5 mm,
- Wejście Sustain Pedal - jack 6,35 mm. Można korzystać z różnych sterowników nożnych np. Roland DP-2, DP-6, Yamaha FC-4, FC-5, Fatar VFP1-25 itp,
- Wejście dla kontrolera prędkości głośników obrotowych [Rotor Control] - jack 6,35 mm. Można podłączyć dowolny kontroler nożny lub przełącznik Half Moon [akcesoria dodatkowe, nie ma w zestawie],
- Wejście pedału ekspresji [Swell Pedal] - jack 6,35 mm. Można podłączyć inne modele pedałów typu Control/Expression np. Yamaha FC-7, Roland EV-5 itp,
- MIDI In - 5-pinowe złącze DIN,
- MIDI Out - 5-pinowe złącze DIN,
- Bass Pedal MIDI In - 5-pinowe złącze DIN,
- USB - gniazdo typu B,
- Złącze zasilania IEC320 C7.
- Instrukcja obsługi,
- Kabel zasilania.
- 966 mm, 163 mm, 445 mm.
- 16 kg.